Sunday, February 17, 2013

为了UTC,开幕两次,封路4天!没脑的活动 Sebab UTC, upacara rasmi 2kali, tutup jalan 4 hari! Kroni kaya, BN syok sendiri, Rakyat Susah



图:黄文标(右)与郑福基指城市转型中心UTC的开幕,让怡保市民和商家深感不满。


ADUN Tebing Tinggi YB Ong Boon Piow membidas pihak kerajaan BN demi UTC Ipoh, sanggup tutup jalan penting selama 4 hari biar peniaga-peniaga mengalami kerugian besar, dan pengguna jalan terpaksa menjadi mangsa sesak jalan.

行动党德彬丁宜区州议员黄文标谴责国阵政府为城市转型中心分别在本月1日进行预先推介礼,前天又举办开幕礼。劳师动众,封路搭台,不但使商家生意惨淡,市民面对赌场不变,而且还浪费公款。

Kata YB Ong selepas membuat tinjaun bersama Teh Hock Ke (Ketua Biro Pengaduan Awam DAP Perak). "Banyak peniaga-peniaga mengeluh dan marah atas program pembukaan rasmi oleh PM Najib, dan tidak faham kenapa upacara ini perlu 4 hari dan dirikan khemah besar di tengah jaln komersil dimana banyak aktiviti perniagaan di kedai,pusat beli belah dan pasar besar".
 
也是行动党霹雳州副秘书的他,与霹雳州公共投诉局主任郑福基了解情况后,表示市道不景以让商家苦不堪言,商家至少能趁农历新年期间游子回乡能够增加销售量。但是为了此中心开幕礼,把3条道路商业中心路段封4天,加上引进小贩档口全天在商店前。这简直是本末倒置,无法让人理解的愚蠢举动。

Adakah ini rakyat diutamakan?Guna wang rakyat jalankan aktiviti menguntungkan kroni, malahan 2 kali dimana awal bulan ini iaitu pada 1hb "soft opening" telah dijalankan oleh Menteri Kewangan 2 YB Husni.Dan YB Ong berharap pihak yang tanggungjawab atas program ini mesti tampil ke depan untuk menjelaskan mengapa aktiviti yang begitu memudaratkan perniagaan kawasan ini sanggup dijalankan tanpa hiraukan orang yang berniaga serta pengguna jalan.
 
他指国阵从前把政府机构在市中心搬离去远方,现在搬回来已证明之前是错误以及浪费公款的决定。现在还要推介和开幕两次“开光”,而且开幕要封4天商业道路,这笔浪费,商业加交通使用者时间和汽油因严重堵车的损失国阵要如何算?

为了此开幕,国阵政府还在工作日用旅游巴士大量载公务员来当观众,让公务员合法旷工也增加堵车问题。他要求相关策划人,应该对此课题给予合理的解释,并对所带来的问题进行道歉。
 

No comments: